V šatni hip-hop, na ihrisku Američania pokropení živou vodou

15.05.2009 00:06

AX SPU Nitra mala pred štvrtým zápasom finálovej série extraligy mužov nôž na krku. Prehra by znamenala koniec sezóny a oslavy majstrovského titulu v konkurenčnej šatni Pezinka. A práve to nechcel tím okolo skúseného kormidelníka Ľubomíra Urbana dopustiť. „Nechceli sme sa doma lúčiť prehrou a tak nám nič iné ako posunúť sériu do piateho súboja nezostávalo. Nebol čas na nervozitu,“ povedal po stretnutí spokojný Ľuboš Pohanka.

Nitra zaskočila súpera najmä agresívnou hrou od úvodných sekúnd súboja. „Rozhodlo naše veľké nasadenie od prvej minúty. Zápas sme odohrali podľa mojich predstáv najmä v defenzíve a nasadení. Z toho všetkého plynula aj naša dobrá hra v útoku. Našli sme recept na všetky varianty súperovej obrany. Boli sme strelecky úspešní,“ pochvaľoval si kormidelník „vysokoškolákov“ Ľ. Urban.

Spokojnosť najmä s úvodnou desaťminútovkou vyjadril aj elitný nitriansky strelec. „Mali sme lepší nástup ako počas tretieho finálového súboja v Pezinku. Podarilo sa nám dostať ich pod tlak a teda do ťažkej pozície. Slušne sme to rozbehli, nepustili sme ich do brejkov, dobre sme bránili, v útoku sme hrali to, čo sme si povedali,“ zhrnul v skratke stredajší duel Ľuboš Pohanka, podľa ktorého bola dôležitá nielen defenzíva, ale aj nitrianska hra pod košom súpera: „Chceli sme už konečne využiť našu prevahu. Doposiaľ sa nám to ani raz nepodarilo. Dametri (Hill) a Braňo (Tomek) zahrali výborne.“

Američanom pustili hip-hop, aby ich naladili

Obaja americkí legionári patriaci celú sezónu medzi hlavných ťahúňov Nitry sa od úvodu finále trápili a neboli takými oporami ako sa predpokladalo. Súper ich mal skutočne veľmi dobre prečítaných. Pred štvrtým súbojom sa však kabína pokúsila o zmenu predzápasového rituálu a zdalo sa, že to zabralo. „Doniesli sme si rádio a boli sme v dobrej nálade. Chalanom americkým sme pustili hip-hop. Potrebujem, aby tam nesedeli ako kačice, tak sme im zahrali, čo potrebujú,“ prezradil s veľkým úsmevom Pohanka.

ebasket.sk, autor: Martin Galajda